czwartek, 26 grudnia 2013

Tatar z łososia

Jak można łatwo zauważyć, przepisów na moim blogu nie ma zbyt wielu, a to już drugi z wykorzystaniem łososia - jednej z moich ulubionych ryb. Co prawda już (prawie) po Świętach, ale taka przystawka sprawdzi się doskonale nie tylko w świątecznym czasie.


Do przygotowania mojego łososia wykorzystałam 800 gramów świeżego filetu z łososia. Ilość znakomita na jakieś dziesięć osób (może z szansą na dokładkę, zależy jak duże porcje rybki przygotujecie). Należało delikatnie usunąć z niego skórę i solidne ości, a następnie drobniutko posiekać (zdecydowanie odradzam mielenie).


Do tak przygotowanej łososiowej masy dodajemy 2 łyżki soku z cytryny, cztery łyżki oliwy z oliwek oraz pieprz i sól do smaku. Całość mieszamy i wkładamy na chwilę do lodówki, żeby masa lekko się "ścisnęła".


Wymyśliłam, że moje łososiowe przystawki będą miały kształt gwiazdek i wykorzystałam do tego foremkę do pierniczków, która doskonale się sprawdziła. Gwiazdki ułożyłam na liściach sałaty, ozdobiłam kaparami, marynowanym imbirem, pokrojonym w paseczki zielonym ogórkiem i czerwoną cebulą. Smacznego!

2 komentarze:

strelicja pisze...

Wygląda smakowicie :)

Agnieszka pisze...

Dla fanów łososia satysfakcja gwarantowana! Przetestowałam na sobie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com