sobota, 17 sierpnia 2013

Bardzo proste ciasto z rabarbarem bez rabarbaru

Znowu, podobnie jak w zeszłym roku, przegapiałam rabarbarowy czas. No cóż, do trzech razy sztuka. Z braku potrzebnego składnika ponownie wykorzystałam, również doskonale się nadające, śliwki węgierki.


Przepis na ciasto rabarbarowe jest niezwykle prosty. Przygotowanie wszystkiego zajmuje jakieś 15 minut i sprowadza się do usunięcia pestek ze śliwek i miksowania, miksowania, miksowania. Potem już tylko leżakowanie w piekarniku i gotowe.


Do przygotowania ciasta z rabarbarem bez rabarbaru potrzebujemy:
4 jajek
3/4 szklanki cukru
0,5 szklanki oleju
1,5 szklanki mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia (jako, że pomyliłam proszek do pieczenia z cukrem wanilinowym, bonusowo ciasto zawiera 0,5 łyżeczki tegoż - niechcący uzyskałam bardzo smaczny efekt)
kilka kropli aromatu waniliowego
0,5 kg śliwek (dla wersji z rabarbarem 0,5 kg rabarbaru)
cukier puder do posypania


Na początek oddziel białka od żółtek. Białka ubij na pianę, następnie - wciąż miksując - stopniowo dodawaj cukier, potem żółtka i olej. Dodaj mąkę, proszek do pieczenia i aromat waniliowy i nadal miksuj.

Zgodnie z przepisem, kolejnym krokiem jest dodanie owoców i wymieszanie całości. Ja przelałam przygotowane ciasto do formy do tart (odpowiednia będzie średnica 26 cm) i powpychałam delikatnie ćwiartki śliwek. Owoce nie powinny zbyt wyglądać na zewnątrz, żeby się nie wysuszyły podczas pieczenia.

Ciasto pieczemy przez godzinę w temperaturze 170 stopni z termoobiegiem. Po wyjęciu posypujemy po wierzchu cukrem pudrem. Pycha! Smacznego.

Aniu, dziękuję po raz kolejny za świetny przepis :)

1 komentarz:

Ewa pisze...

Ja lubię i śliwkowe i rabarbarowe, więc przepis dla mnie idealny!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com